2 nya bekännelser & fortsatt nedräkning

Jaha, idag har jag två nya saker att bekänna.
Det ena värre än det andra..

1, En nackdel med att bo i stor barnfamilj är att, precis som på dagis,
kan du ge dig tusan på att du blir sjuk om någon annan blir sjuk. Det 
är som med löss. Har en unge det på dagis så har resten av kidsen det
dagen efter. (Tack gode gud för familjens vetskap om lavendelns hemliga kraft!)
Jag har alltså gått och blivit sjuk om ni inte förstod det. Suck. Men jag dricker
te och hemliga huskurer och förväntar se mig själv pigg som en mört till
på torsdag. Frukta ej!

2, Glömde berätta en sak om Frankrike. DET FINNS INGA TOALETTSITSAR HÄR.
Iallafall inte på allmänna toaletter. Första gången på universitetet tänkte jag att här har
vi banne mig en riktigt trashskola. Någon jävel har snott alla toalettsitsar och staben
vägrar köpa nya. Men när jag sedan såg att det även fattades på varuhusen och den
nybyggda delen av universitetet så insåg jag att det när något franskt påfund som de
tycker bra om. Så vill ni njuta när ni går på toaletten föreslår jag att ni tar med er
egna toalettsitsar. 


Förresten, idag är ingen vanlig dag för idag fyller min vän från Ungern år.
Grattis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback