Handrull & invandrare

Födelsedagar är till för att firas. Även om jag inte kunde göra annat än ringa,
inte mindre än fyra gånger, till min lillasyster så blev det desto mer här i Frankrike.
Jag ställde till med bakkalas - gjorde fyra sorters muffin som täcktes med rosa
kristyr och färgglatt strössel. Ni vet kidsen gillar sånt. 

Annes syster från Paris kom och hälsade på. Med sig tog hon sin Felip. En rolig man
som rökte många noggrannt rullade cigaretter i svart munstycke, som tog med sig
5 flaskor alkohol, som försökte hälla upp rödvin åt Art som är 7, som hade en jycke som
han inte hade klippt på 5 månader och därför hade rastaflätor till päls. Den hunden var väldigt 
intressant. Kuperad som den var (svansslös) såg man inte vad som var fram eller bak när den låg
ner. Den hette Gaston. En annan grej som var intressant var Felip. Vi hann med två samtalsämnen
under kvällen han och jag. Hästar och rödvin. Lite mindre om hästar men desto mer om rödvin. 

Jag körde på klippa och klistra grejen och gav Viv ett kort på Zäta där han frågar om inte hon skulle
vilja komma och hälsa på honom i sommar? Det gjorde succé. 


Ikväll ska jag till Erasmuslägenheterna där alla invandrare bor. Eller rättare sagt att utländska utbytesstudenter.
Det är fest på Bar Latino efteråt men eftersom jag är en kvinna i karriären håller jag mig till förfesten och 
folket i min klass. Trots att Jane lockade med att det kommer delas ut gratis godis på Bar Latino för det är
Chupa Chupa tema. Jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till det, vad det säger om baren, mig och henne..
Jag låter det vara osagt helt enkelt. 21.00 börjar franskalektionen på engelska för ni vet, vi utlänningar måste
hålla ihop har jag kommit fram till.. 


Förresten, Metz är en fin stad. Ganska vacker och passar mig. Detta kom jag på när jag gick över bron 
från universitetet dag. Lyssnade på vilse i pannkakan. Lämnade strejken i T korsningen utanför universitetet.
Strejk är ju Frankrikes specialitet. Jag har redan varit med om tre stycken. Kanske att jag tar på mig flumkoftan 
imorgon, tar plats i ringen och tar två okända händer i mina och sjunger med i Kumbayah. 
Franska livet är allt gött..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback