Kent i Korea

Igår åkte jag Viv och hennes vän LisaMarie skridskor. Det var schysst!
Lite som man tänker sig att rullskridskodiscon är.
Discolights i taket och alla åker runt runt runt till 90 talsmusik.
Efteråt drack vi varmchoklad och coca cola OCH tittade på tv inne
på caféet i skridskohallen. Vi kollade på les super nanas,
svenska motsvarigheten är... Powerpuffpinglorna!! 

Idag gick vi på promenad. Kidsen tjivades om vem som skulle hålla hunden.
Ett bra tjiv tyckte jag. Hon behöver all uppmärksamhet hon kan få stackarn.
Solen sken och det kändes som att gå omkring i Narnia när Aslan är på väg tillbaka..
.. vilket innebär att det låg snö här och här men att det höll på att smälta bort.
Ja, vi har haft en del filmkvällar jag och kidsen, Narnia förra veckan..

Idag hade jag min andra lektion på universitetet. Jag måste skaffa svenskt-franskt lexikon.
En rolig grej hände. Tjeck-Jane var inte där utan jag hamnade bredvid en kines som hette Song. 
Hon var schysst..

- Vad är det där?
- Det är en fransk grammatikbok på svenska.
- Aaaaaaah, är du svensk?
- Ja.
- Vaaaaaah, det finns ett band som jag älskar och dom är från Sverige. Jag fattar ingenting
av vad dom säger men jag älskar dom ändå! Dom heter Kent, vet du vilka det är?? Jag hörde dom i
Korea första gången, dom är stora där..
- Hahahahahaha...

Det var kul. Efter det konstaterandet försökte hon prata engelska så gått det gick och förklara när jag
inte förstod. Hon fick en eloge för sina försök. Inte konstigt att hon inte förstår deras låtar, hon kan ju varken svenska
eller engelska. Dom har väl minst två på engelska?!

L'universitet est en vacanses prochaine semaine, woho!

Bisous Emelie

Kommentarer
Postat av: Kasenovababe

Haha fan va ball med kent!!!!!!!!!!!!

I´m happy for them!!!

2009-02-13 @ 19:58:58
Postat av: Äppelkind

Jag vet, kinestjejen var helt ûberglad resten av lektionen och varje gång hon kollade på mig fick hon ett skrattryck. Det var kul.

Postat av: Jennifer

Oho, Kentfan finns överallt!

Ja, minst två skivor är översatta, Isola och Hagnesta Hill. Fan va kul att du har det bra Em, men we miss you!

2009-02-15 @ 17:51:34
URL: http://jen747.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback