Profeten

Kidsen sa häromdagen vid middagen att "det är så kul med Emelie 
för hon lär sig så mkt nya saker och så lär hon oss saker också, kul"... 
Lite sådär lagom intellektuellt från småttingarna. Jag började genast tänka, 
vad tusan är det jag har lärt dem egentligen?

Emelie har lärt kidsen:

- Det första jag kommer att tänka på, såklart, är ju det som är mest nödvändigt
och mest användbart kan jag tänka mig. Jag tog tillfället i akt när det gavs. 
Vilket råkade vara på en crepes restaurang. Vad lärde jag dem..? 
Jo, hur man skriver hello på en miniräknare. Bästa sättet att fördriva tid
på mattelektioner..

- Några nyttiga tips i la gastronomie de gâteau. Hur man bakar kakor helt enkelt.
Det är ju lite min grej. 

- Att man slipper undan sin grönsakssoppa, nästan, om man väljer att dricka den ur en 
espressokopp istället för en kaffekopp som alla andra. Och den var ju så liten att man
till och med kan ta två.. Oops, så blev det lika mycket som en stor. 
Barnpsykologi är nog min grej tror jag.

- Hur man lär hunden att sitta. Cred!

Sedan så var det nog inget mer. Händelserika två veckor skulle jag vilja säga..

Kommentarer
Postat av: kawreen

Jag tycker att du ska lära dom lite fula ord på svenska. Typ "Melodifestivalen", "Carola", "Ullared"

Postat av: Äppelkind

haha, i'll try. det svenska ursprunget kommer ju från dalarna i den här familjen, så jag vet inte riktigt vad dom vet om sverige som är värt att veta..

2009-02-17 @ 13:55:15
URL: http://belle.blogg.se/
Postat av: John

1. Skriv 58008 på en miniräknare.

2. Vänd på den.

3. BOOBS



HAHAHAHA!

2009-02-18 @ 10:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback