Vuxenpoäng

Har ni någon aning om hur mycket vuxenpoäng jag samlar härnere
i grodätarland? 

Jag tar hand om bebis (nappfalskor, blöjor, värkande tänder, barnvagnar), 
fixar skrubbade knän, pratar med personal på fritids, packar  ner mellanmål,
lagar mat åt en hel familj, diskar, har skurat min egna dusch(!), kammar ut
hår efter bad, hjälper till med läxor, fikar med föräldrar medan barnen leker, 
pratar trädgårdar - när är bästa tiden för att plantera frukt, blommor, grönsaker..?

Hej jag är min 35. 

När jag kom till Frankrike ville jag ha en egen lägenhet. Ja kanske inte här,
men hemma i Göteborg när jag kom hem. Det var stort, det var vuxet. 
Men nu, inte fan vill jag ha en skitig etta i bergsjön - jag vill ha hus i frankrike!
Ett litet garage i sten med klättrande vinrankor, en lummig trädgård som skiftar
i tusentals nyanser av grönt, glada barn som leker touche och en händig man
som lägger nya takpannor vid behov. Ja kanske inte riktigt, men ändå...




anna





Kommentarer
Postat av: Kawreen

Jag får hem en Ica-kuriren varje vecka. Det är mest vuxenpoäng av alla vuxenpoäng som finns nästan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback