Fumer

En gång var jag på ett ställe där man kan dricka öl, försöka beställa kaffe,
spela fotbollsspel old school style, stoppa mynt i en jukebox och lyssna
på halvcool musik. Det var schysst. Jag uppmärksammade det vita 
kakelgolvet. Kändes lite som ett solarium som någon gjort om till svartbar. 
Så var inte fallet. Men det påminner ju lite om ett visst landskap hemma i Gbg.
Iallafall, det som pockade på min uppmärksamhet mest av allt var att folk
rökte inomhus. Det var helt okej. Några i mitt sällskap slöt sig till cirkeln. Låt
mig hämta ett askfat sa jag. Bartendern tittade förvånat på mig och sa att vi
kunde fimpa på golvet. 
- Mais c'est mieux dans un verre, non?
Nej nej, fimpa på golvet. Galning var min sista tanke.

Den här vänliga inställningen till rökning passade inte riktigt in med
den fakta jag uppmärksammat innan dess. Tjuvåker du på bussen
får du betala 30€, ingenting mot Sverige. Och en biljett kostar 1,20€
två resor 2,20€, ingenting mot Sverige det heller. Om du röker på
bussen däremot får du betala 68€. Bara så ni vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback