Paradiset

Ja här har jag behandlat Frankrike som ett paradis. Målat upp
idyller och dränkt allt i sammetslent, allt för att ni ska bli avundsjuka.
Eller kanske inte alls, men iallafall. Det är inte bara sockersött och
fluffigt härnere. 

5 saker som kunde varit bättre:
- Ni är ju inte här, eller hur? Största orsaken. 
- Hästar är jäkligt svårt att få tag på.
- Det regnar här med ibland, fast inte just nu.
- Inga utomhuspooler eller badställen.
- Fransoser kan inte engelska, det kontsaterades för länge sen liksom.
Därför undrar jag om min familj här är lite smyg-schweizare typ...

Iallafall. Saknar er. Tänker jag ofta. Även om det finns så mycket att
göra här att jag inte riktigt hinner med att störtlipa och ringa-mamma-hej-saknar-dig.
Bara ibland, på söndagar typ. Senast tänkte jag på Tove, min syster.

Världens bästa syster såklart. Befinner sig i en lite knepig ålder.
Men vem gör inte det liksom, vid vilken ålder är allt lätt?
Hon är världens sötaste. Även om jag kan hålla med om att jag
höjer på ögonbrynen ibland. Varför köpte du den där jackan, varför
färgade du håret sådär, löshår - ska du verkligen ha det? Men ni vet,
allt sådant är en fas. Jepp, när man är tonåring kan man skylla allt på 
fasen man befinner sig i för tillfället. Jäkligt smidigt när man som 2 år 
senare kollar tillbaks på bilder och undrar hur i helvete mamma lät en 
gå omkring sådär? Eller hur man tänkte när man tog kort på sig
själv och lade upp på bilddagboken, som såg ut sådär? Ja, den där härliga 
fasen är hon i nu. Men det är lugnt syrran, fortsätt simma bara, du kommer
ur den någon dag - och då kan vi le åt det tillsammans.. Så kan jag kanske
visa korten på mig också, kanske...

Kärlek till Svedala, bisous

Kommentarer
Postat av: tove

aw gulligt skrivet! saknar dig mest, men vi ses snart i stockholm. puss love you

2009-04-23 @ 21:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback