Let's go to the mall

eller sa kan vi ta oss till marknaden i Huelva. Nästan lika kul..

Ni vet hur marknader ser ut. En jäkla massa människor som trängs och sa skriker dom, högt som tusan. Det är det vanliga "finaste fisken-färskaste grönsakerna-sötaste frukterna-KOM OCH KÖP"-snacket.. I Spanien sa är det 6 ggr värre. För här skriker man i vanliga fall sa när man da maste skrika lite extrahögt för att man jobbar pa en marknad sa blir det halvt och halvt öronbedövande..

Iallafall. Vi kommer in i den stora hallen, ihopklistrade sma saker som ska föreställa bas. Det finns ost, kött, fisk&skaldjur och frukt&grönsaker. Jag har aldrig sett sa manga osmakliga saker som ska föreställa skaldjur innan. Om jag bara kunde namnet pa dem.. En stor, svettig man säljer färsk lax at oss. Hade han inte statt just där, med fyra laxfileer i händerna, sa hade nog tanken kunnat skena iväg litegrann. När vi lite senare star vid ett annat bas för att köpa potatis, nektariner och fikon ser jag hur han väger upp ännu mera lax - med en cigg i munnen. Knepigt tänker jag men efter att ha tittat mig omkring upptäcker jag att ungefär hälften av människorna som säljer ngt röker. Helt plötsligt fick uttrycket "rökig" en helt ny innebörd...

Pa kvällen at vi sedan krabbor och jag lärde mig hur man ser hur gamla de är. Det är ju alltid fascinerande att kunna, vem är inte imponerad pa en som orkar räkna trädens ringar liksom..? 

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hej!



Jag märker att du inte har skrivit något i din blogg på jättelänge, du verkar alltså inte vara så aktiv. Skulle du kunna ta bort din blogg så jag kan fa ditt bloggnamn, belle alltså. Det vore verkligen jättesnällt. Om du gör det, så meila mig gärna och säg det, annar behöver du inte.

Tack på förhand! :)



/Isabelle

2010-01-17 @ 22:53:13
Postat av: äälin

finblogg du har!

kram:]

Postat av: Anonym

http://towwa.blogg.se/

2010-08-03 @ 23:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback