Födelsedag stavas 20 litare!

Igår var det fest. Jag jobbade ju idag så jag sade hej i två timmar och
gick sedan hem för att nana. Fint besök från Alsace hade dom på
residenset. Ena snubben jobbade som dryckesleverantör och den 
andra hade smilgropar och dreads. Den första snubben hade med sig
sin bebis - en tjugoliters kagge öl. Följande utspelade sig då jag entrade:

- "Salut tout le monde.. *Bisous*

- "  18 minutes!!!"

- " Tout va bien? Oui, je suis Emelie.. Aha, d'Alsace.."

- " 17 minutes!!"

I rummet sitter 8 stycken snubbar och stirrar på öldunken. Och Aurélien
räknar ned på sin väckarklocka. Man ska nämligen vänta i 45 minuter på
att det ska kyla ned sig innan man sätter i tappen och kan börja kalaset. 
Så där har dom suttit i knappa halvtimmen och räknat ned minut för minut..
Förberedelserna är gjorde sedan länge sen, plastmuggar står i högar och 
skrivbordet är rensat för ölservering. 

- "C'EST BIEN, MAINTENANT, 45 MINUTES!!"

Tjugo minuter senare har de lyckats sätta i tappen och killen från Alsace
börjar lyckligt ställa ut plastmuggarna. Alla samlas runt och ser på...
skummet som kommer ut ur tappen. 17 glas med skum och 2 cm öl. 
Väntar ytterligare 15 minuter sedan är det välkommen, grattis, skål. 

Jag sitter i en puff på golvet och skrattar hjärtligt inombords. Snacka om
stereotypt grabbhäng med muskelbyggarfasoner. Här är jag med min
sportbil, med min modellflickvän eller bara med min tjugolitersöldunk 
som jag OCH BARA JAG ska tappa ur. Och finns det mindre än 10
färdiga öl så börjar jag om på nytt. Det ska aldrig siiiinaaa..

En timme utan prat, en timme med enbart glorifierande blickar och
en stillsam nedräkning som ökade förväntningen under tiden. 

Var för upphetsad för att ta kort..




Kommentarer
Postat av: hallberg senior

Då litar jag på att en sådan kommer till Utby...

Kram/faderskapet



P.s Hoppas Paris var fint

2009-07-08 @ 08:19:27
Postat av: äppelkind

oj oj, pappa du vet väl att det är 10 kg handbagage som gäller för mig? men jag kan ta ett kort på den ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback