Comme une vidéo

Ja som ni har märkt har jag börjat med en liten franska för invandrare här, 
som Sofia uttryckte det. Märk väl att jag skrev Sofia. Hade gärna skrivit Ass-to-the O
men alla förstår inte det. Iallafall..

Det är en sak att skriva lite text och sedan ge er fria tyglar att träna bäst ni kan därhemma
bland snö & regn. En annan är att verkligen ta på sig rollen som den franska frälsaren.
Vilket jag givetvis gör helhjärtat. Så om ni vill beställa skivor med glosuppläsning, 
ljudövningar samt en french fitness hour så är det bara att säga till..

Om ni istället väntar så har jag ett litet projekt på gång. Som några av er har fått höra så har jag
och min vän Agi en ganska så snarlik syn på franskan och har tillsammans diskuterat små
knep man kan ta till för att på ett enkelt sätt fuska och låter superfransk fastän man inte
vet vad man säger eller om man ens säger något. 
Tillvägagångssätt: en serie youtubeklipp!
Idag fick jag det på papper. Jag har medverkande, en story och alla rättigheter. Jag behöver bara en 
videokamera. Vilket jag tror att Marius från Rumänien kan hjälpa mig med. Så, vänta ett slag mina
vänner, så lovar jag (om allt går enligt planerna) att ni kommer få underbara små tips här om ett 
litet tag. 

Till dess, plugga väl och Jennifer - jag skulle råda dig till att byta trosor mer än var femte dag
när du är här... I värsta fall lånar jag gärna ut, jag tror att det är... trevligare så, för oss alla! 

Kommentarer
Postat av: Jen

Jag pluggar min ami(s?)

Och det där med trosorna var en bra idée jag såg en man på tv som gjorde så. Funkar det för honom funkar det för mig :)

2009-03-24 @ 10:45:38
Postat av: Äppelkind

med -s blir det flera vänner. enkel pluralregel. men okj. om en dude kan ha ett par string bak & fram kan du det också..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback