Goûter

Det är ju inte alltid man har tid eller råd att gå på café och öva franska.
Och då är det väl tur att det inte är enda sättet! 
För att bli äkta fransk, eller iallafall lite halvfejk så måste man gå, tala
men framförallt ÄTA som en fransos. 
Här kommer lite tips på goûter = mellanmål, 
om fransosen själv får välja...

baguette Baguette, bien sûr, behövde jag väl inte ens ta med..


confiture


Tillsammans med nutella eller sylt. 
Eller så gör man en specialare. 
För att få lite variation har jag hört.


pain au lait
+
chocolat
=
Chokladbitar i sötaktiskt korvbröd, mumma säger fransosen.
Torrt och knasigt säger svensken?


Kommentarer
Postat av: Danny

haha, kan ju saga att jag skulle passat perfekt dar med min mathallning:p Hoppas att allt ar bra med dig annars och ta nu hand om barnen istallet for att sitta vid datorn hela tiden:P:P pusss

2009-03-28 @ 03:31:04
Postat av: äppelkind

vad fan menar du med det? ; jobbar du ngt eller ligger du bara med bögar hjärtat? Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback