La voiture bleue

Det var en gång en kille som träffade en tjej på en fest.  Det var en fest för utbytesstudenter
men några fransoser var där iallafall. Kanske hade de vänner där...
Han träffade iallafall en tjej som han erbjöd skjuts hem, trots att det bara tog en minut för tjejen att gå hem.
Så han gav henne skjuts och dom bytte nummer. För vänskap är något man tar på allvar i Frankrike.
När två dagar hade gått och tjejen precis hade varit och lämnat av barnen på skolan igen efter lunch
såg hon en bil på sin gata  som hon tyckte att hon kände igen.
"Haha", tänkte hon, "vad roligt om det skulle vara killen som gav mig skjuts i lördags.."
Ut ur bilen kliver mycket riktigt killen som gav henne skjuts i lördags.
"Hej, jag tror att du gav mig fel nummer för jag har ringt och ringt och du svarar inte..."
"Jag såg dig gå iväg med barnen för ett tag sedan och tänkte att du kanske kom tillbaka.."
"Jag var ändå i närheten så jag stannade till bara för att se om jag såg dig.."

HA-HA. Nog såg hon honom alltid och dom bytte nummer igen. För är det något som känns värt
att känna till i det franska landet så är det en fransos. Hittills kände hon bara till andra utbytesstudenter...

Hon berättade om den här roliga historien för de andra flickorna. Agi & Jana skrattade och i bakgrunden
sjöng Kylie Monouge "do the loco-motion". För ni tror väl inte att en tisdagskväll är lugn härnere?
Imorgon kör vi filmkväll. Och så ska jag köpa skor tillsammans med en fransos, han är min guide. 
Låt oss säga såpass mkt att han har en blå bil, har kört hem mig en gång och kommer ihåg vilken gata jag bor på...

Kommentarer
Postat av: kawreen

Bli inte kär i ngn jävla fransos nu.

Postat av: Papi

jaha...dags att komma hem till tråkiga Svedala igen "LER"

Gör nu inget jag inte skulle gjort på 90..nä 80..nä 70-talet typ. faan va det lät. Va rädd om dig ängeln



Kram/pappa

2009-03-04 @ 15:07:31
Postat av: Äppelkind

men hallå, som att jag skulle bli kär i en ingenjör som ska till mexico om 6 månader? men vem säger nej tack till gratis middag om man är van vid kryddfrimat à la småkids. tack!

2009-03-05 @ 11:22:27
URL: http://belle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback