VR

Vi lärde känna henne som muffinflickan, den där blonda lilla tjejen som gjorde himla goda ananaspajer. Men vem är hon egentligen – tjejen bakom den där husliga fasaden? Veckorevyn snackade familj, relationer och tårar med en av Göteborgs mindre kända nittonåringar. Nedan följer ett utdrag.

 

På kort tid har hon blivit en förebild bland unga kvinnor. Hon gav sig ut i världen för att sprida sitt enastående ljus och för att sätta sitt eget namn på kartan.



Hur känner du inför det faktum att du är en förebild för andra?
- Alltså, jag tycker att det är jätteballt! Jag hade gärna haft mig själv som förebild när jag var yngre. Jag tycker att jag är en cool och stark tjej!

 

Så vad är då hemligheten bakom succén?
- Det folk vet om mig är saker jag är stolt över. Jag är noggrann med vad jag visar. Allt är genomtänkt förklarar blondinbella, nej jag menar blondinbelle.

 

Din pappa har i medierna beskrivits som pengahungrig, att han vill tjäna pengar på dig. Hur känner du när du läser sådant?
- Jag vet ju vad som är sant och vad som är falskt. Tidningar har jämfört honom med Britney Spears mamma! Men jag menar, hallå, han är väldigt mycket snyggare än så. Sedan så är det ju faktiskt han som alltid uppmuntrat mig att spendera mycket tid i köket. Om inte han hade funnits vid min sida så hade jag blivit grundlurad av flera kokböcker och recept. Min pappa har inte tjänat någonting alls på att hjälpa mig. Faktum är att han faktiskt föredrar kanelbullar framför muffins och ananaspajer. Så han har allt annat än utnyttjat mig. Jag har dock gett honom några aktier som tack för all hjälp!

 

”Blondinbelle är mitt alterego som lever det där glammiga livet där allt är perfekt och väldigt ytligt. Men nu när jag blir äldre känner jag oftare att jag vill ta upp allvarliga diskussioner på bloggen. Ibland spyr jag på allt det ytliga som blondinbelle älskar.”

 

- Jag menar, ibland så är det väldigt tröttsamt att klä upp sig och sminka sig i timmar, bara för att baka några scones till frukost. Och så känner jag inte riktigt att jag kan leva ut ordentligt när jag bakar då alla kameror är på och min assistent ideligen tar bort mjölfläckar från mina kläder. Det är ett väldigt hårt liv ska jag säga er. Ibland vill jag bara stanna kvar i sängen hela dagen. Men det skulle jag självklart aldrig göra. Jag känner nämligen ett stort ansvar för alla mina fans därute. Alla femtonåriga flickor som ser upp till mig. Alla unga kvinnor som lever i förhållanden från 1800talet där köket är kvinnans plats. Alla stackare som inte vet hur en ugn fungerar – ta det bara lugnt, jag har gjort några recept där det går lika bra med en micro!

 

Med ditt tajta schema, funderar du aldrig på att sluta blogga?
- Bloggen är fortfarande väldigt viktig. Den är min hobby, mitt jobb och en del av mig. Jag vet faktiskt inte vem jag skulle vara utan bloggen…

 

Förresten - sa jag att pappa skickade med lite skvallerblaskor i lakrits&violpaketet? Läste en himla intressant intervju med hon den där tonårsförebilden, ni vet, hon som var med i Lets dance ett tag. Blond, liten, fyllde 18 nyss, vän med Carro Gynning..?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback