Tårtsöndag

Andra lunchträffen på tennisklubben för mig. Lite matcher, mycket mat, 
inte så dressed-up som man kan tro. Jag tycker ändå att tennislivet
verkar vara lite motsvarande golflivet i Svedala. Familjer inom klubben
samlas på söndagar ibland - äter, dricker och har det trevligt tillsammans.
Inget jag är van vid direkt, men absolut något jag kan vänja mig vid...

Efteråt var det födelsedagskalas med några grannar. Vi hann lagom till
det andra tårtkalaset för dagen. Trädgård, blommor, champagne, skönsång.
Massor med barn. Jag fann mig själv sitta på knä och badda skrubbade knän,
torka bort chokladfläckar och leka touche lite halvhjärtad. Efter tredje paret
blåröda knän fick jag smeknamnet "le hôpital"... 

Trevlig söndag med alldeles för mycket att äta. Tänkte avrunda det hela med
att springa. Men nu blixtrar det lite sådär somrigt så jag avvaktar.

Bonne soirée à vous. 
Bisous em

Kommentarer
Postat av: neno

hola! Jag har uppkörningen i mitten av juni liksom teorin :) haha, jo men france är väl ändå ganska skönt o vara i? Borta lite fr göteborg :) ? När e det du kmr hem igen?

Ha det kalas, pusskram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback